Prezydium Komisji Krajowej NSZZ „Solidarność” uznaje skierowanie zaproszenia do naszego Związku na uroczystości rocznicy sierpnia 1980 r. przez pomorski Komitet Obrony Demokracji, za bezczelną prowokację. To zdumiewające, że zaprasza się jubilata na jego własne urodziny i to w sytuacji, gdy ów jubilat od 30 lat niezmiennie organizuje swoje obchody.

Wycofanie się ministerstwa edukacji narodowej z propozycji likwidacji pomocy zdrowotnej dla nauczycieli oraz niezadawalającej oceny pracy nauczyciela i możliwości rozwiązania stosunku pracy z nauczycielem, który otrzymał tą ocenę pracy – to dobry skutek negocjacji „Solidarności” z men i negatywnej opinii KSOiW do projektu ustawy o finansowaniu zadań oświatowych.

Na spotkaniu, w którym udział wzięła minister edukacji narodowej Anna Zalewska i podsekretarz stanu Marzenna Drab, podsumowano stanowiska strony związkowej Zespołu ds. statusu zawodowego pracowników oświaty w zakresie projektu ustawy o finansowaniu zadań oświatowych.

4 lipca 2017r. w siedzibie Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu odbyło się spotkanie, którego bohaterami były 45 - osobowa grupa nauczycieli i działaczy środowisk polonijnych z Białorusi (m.in. z Grodna, Lidy, Mińska i Homla) oraz 45 - osobowa grupa dzieci i młodzieży polskiej, mieszkających na stałe na terenie Białorusi. Wizyta gości zza naszej wschodniej granicy, trwająca od 2 do 9 lipca, jest elementem programu „Łączy nas Polska”, który Samorząd Województwa Wielkopolskiego realizuje już po raz trzeci. Gospodarzem spotkania z udziałem Andżeliki Borys, Przewodniczącej Związku Polaków na Białorusi oraz hm. Tomasza Kujaczyńskiego, Komendanta Chorągwi Wielkopolskiej Związku Harcerstwa Polskiego była Marzena Wodzińska, Członek Zarządu Województwa Wielkopolskiego.

„Zaproszenie delegacji z Białorusi jest formą docenienia wysiłków organizacji polonijnej - Związku Polaków na Białorusi - na rzecz zachowania języka polskiego na Białorusi, sprawowania opieki nad miejscami pamięci narodowej oraz kultywowania polskich tradycji i zwyczajów”, mówiła Marzena Wodzińska, witając gości.

Celem projektu „Łączy nas Polska” jest integracja i wymiana międzykulturowa nauczycieli i młodzieży polskiej, mieszkających po obu stronach granicy, głównie poprzez zgłębienie historii, tradycji i kultury Rzeczypospolitej jako kraju wielu narodów, zaznajomienie z zasadami funkcjonowania instytucji państwa i samorządu terytorialnego oraz prezentacji roli, jaką Polska odgrywa w Europie.

Czytaj więcej na stronie:

                                                     

 

 

 

Informujemy o możliwości składania wniosków o przyznanie jednorazowego stypendium naukowego Marszałka Województwa Wielkopolskiego.

Termin składania wniosków: do 15 lipca 2017 r.

Miejsce składania wniosków: Departament Edukacji i Nauki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego, al. Niepodległości 34, 61-714 Poznań

Zasady udzielania stypendium uczniom szkół ponadgimnazjalnych oraz studentom szkół wyższych zamieszkujących na stałe na terenie województwa wielkopolskiego zostały ustanowione Uchwałą nr XVIII/490/16 Sejmiku Województwa Wielkopolskiego z 25 kwietnia 2016 r.

Rozpatrzenie złożonych wniosków przez Komisję Stypendialną i zatwierdzenie przez Zarząd Województwa Wielkopolskiego nastąpi na przełomie listopada i grudnia br. Lista stypendystów zostanie podana do publicznej wiadomości.

Więcej informacji na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego.

Prezydium KSOiW NSZZ „Solidarność” omówiło propozycje zmian w Karcie Nauczyciela, będące wynikiem prac Zespołu do spraw statusu zawodowego pracowników oświaty. Deklaracja Min. Zalewskiej: jutro oficjalnie zostanie przedstawiona propozycja podwyżek oświacie.

Komisy Ekonomiczne to innowacyjny projekt edukacyjny, organizowany od 2008 roku przez Forum Obywatelskiego Rozwoju we współpracy z Bankiem Zachodnim WBK pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej i Ośrodka Rozwoju Edukacji, którego celem jest przedstawienie zagadnień związanych z gospodarką w przystępnej formie obrazkowej, ciekawej dla odbiorcy w każdym wieku.

CZYTAJ WIĘCEJ- Link